Известие

Collapse
No announcement yet.

Светна лампичката, която изобразява двигателче, горе на оборотомера 156 1,9 JTD

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    А на диагностиката какво ти казаха?

    Comment


    • #17
      Да лампата светна и това ,е нито колата угасна ,нито лампата упорита докт не се изтрие с комп.Държа да почертая че няма промяна в работата на колата,работи както преди.

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от tidji Покажи съобщение
        Добре,а ти как разбра че турбото пренадува.И как си караш с светеща лампа ,нещо прблеми има ли по малко върви или повече,при мен засега нищо освен че дразни тая лампа.
        Лампичката за грешки ми светва при 3000 об. Разрових се из форума и така разбрах.Преди това ми изчистиха грешката :Датчик турбо високо налягане.
        АРИЕЛ-156 2,4 JTD 98г. - EX
        http://www.youtube.com/watch?v=SCSIfkg17Pg

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от tidji Покажи съобщение
          Да лампата светна и това ,е нито колата угасна ,нито лампата упорита докт не се изтрие с комп.Държа да почертая че няма промяна в работата на колата,работи както преди.
          Ми щом няма проблем:
          Единия вариянт е да отидеш отново на същия сервиз, и да кажеш ми пак светна, бла бла....... демек да е закачат без да ти вземат пари и да им кажеш да ти запишат точно каква е грешката дословно, демек цифри и букви.......та вече кат се знае, ако може да ти даде някой тук някаква насока.
          Вторият, е да отидеш в друг сервиз където са наясно за какво става въпрос, явно тези немогат да ти помогнат...... във форума има доста предложения......
          И третия е щом няма проблем и лампата просто си светва, да си караш така. Това не е много препръчително, ма все пак в тая криза.......
          sigpic
          Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
          156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
          147 JTDm 140-Малката манекенка
          GT- JTDm 150

          Comment


          • #20
            Ако държиш на колата си, намери време и някой свободен лев и оправи проблема, аз просто няма да съм спокоен ако ми свети лампата!
            sigpic
            Gulfstream G650 with Italian design...

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от tidji Покажи съобщение
              Добре,а ти как разбра че турбото пренадува.И как си караш с светеща лампа ,нещо прблеми има ли по малко върви или повече,при мен засега нищо освен че дразни тая лампа.
              При 105 и 136 hp печките, светне ли този индикатор, когато даваш ряз на колата, почти 100% е зацапана геометрия на турбото и оттам пренадуване. Обикновено когато нещата се влошат започва при светване на лампата да влиза в сервизен режим колата (забива муцуна, защото спира притока на гориво)- тоест трябва да отнемеш педала за да изключи и да влезе пак в нормален режим. Има теоретична вероятност проблема да е мап сензора, но това е много рядко срещано и в 99% при тези два мотора е именно геометрията на турбото. При другите JTD-a, които са с електронно управление на турбото може да е от друго нещо. Ако е зацапана геометрията, просто трябва да се изчисти турбото - някъде около 150 лв излиза цялата операция сега в кризата. Ако не може да отидеш веднага на майстор, няма толкова страшно, че е запекла геометрията - просто трябва внимателно да я караш, да не и даваш ряз, за да ти светва чека - тоест да не пренадува. Все пак това не може да се проточва безкрайно във времето, защото нещата се влошават и това вече започва да се проявява и при доста по-ниски натоварвания. Зацапването обикновено се случва от хубавата ни нафта при по-продължително каране на ниски обороти, какъвто е градският цикъл. При теб не знам какъв е точно случаят, но трябва да отидеш в компетентен сервиз или майстор, за да ти сложи правилната диагноза.
              Last edited by AlfaMan; d.m.y г., 12:29.
              Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
              Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
              Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
              Alfa Romeo 156, 2.0TS

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от AlfaMan Покажи съобщение
                При 105 и 136 hp печките, светне ли този индикатор, когато даваш ряз на колата, почти 100% е зацапана геометрия на турбото и оттам пренадуване. Обикновено когато нещата се влошат започва при светване на лампата да влиза в сервизен режим колата (забива муцуна, защото спира притока на гориво)- тоест трябва да отнемеш педала за да изключи и да влезе пак в нормален режим. Има теоретична вероятност проблема да е мап сензора, но това е много рядко срещано и в 99% при тези два мотора е именно геометрията на турбото. При другите JTD-a, които са с електронно управление на турбото може да е от друго нещо. Ако е зацапана геометрията, просто трябва да се изчисти турбото - някъде около 150 лв излиза цялата операция сега в кризата. Ако не може да отидеш веднага на майстор, няма толкова страшно, че е запекла геометрията - просто трябва внимателно да я караш, да не и даваш ряз, за да ти светва чека - тоест да не пренадува. Все пак това не може да се проточва безкрайно във времето, защото нещата се влошават и това вече започва да се проявява и при доста по-ниски натоварвания. Зацапването обикновено се случва от хубавата ни нафта при по-продължително каране на ниски обороти, какъвто е градският цикъл. При теб не знам какъв е точно случаят, но трябва да отидеш в компетентен сервиз или майстор, за да ти сложи правилната диагноза.
                Колега 105к.с НЕ Е с променлива геометрия.
                Плюс това колегата е написал, че просто си кара колата и лампта му светва....... А не при рязко подаване на газ.
                sigpic
                Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                147 JTDm 140-Малката манекенка
                GT- JTDm 150

                Comment

                Working...
                X